AI decyduje, kto alkohol kupuje
Z aplikacją wygodniej?
Aldi jako pierwsza sieć supermarketów zastosuje bazującą na sztucznej inteligencji metodę określenia wieku osób kupujących alkohol, papierosy lub inne produkty sprzedawane tylko osobom w określonej kategorii wiekowej.
Metoda szacowania liczby lat użytkownika, nazwana Yodi, umożliwi kupowanie napojów alkoholowych za pośrednictwem aplikacji na smartfony Aldi Shop&Go. Analizuje ona wiek kupującego na podstawie fotografii twarzy wykonywanej klientowi.
System analizy twarzy Yodi korzysta z algorytmu uczenia maszynowego i wykazuje średnią dokładność do 2,2 roku, a w przypadku osób w wieku 16–20 lat – 1,5 roku. Jak zapewnia producent, system usuwa obrazy z rejestru i nie wiąże twarzy z tożsamością osoby, którą sprawdza.
Można tradycyjnie
Klienci, którzy nie chcą skorzystać z aplikacji, mogą kupować towary objęte ograniczeniami ze względu na wiek u sprzedawcy, po okazaniu dokumentu tożsamości.
John Abbott, dyrektor ds. biznesowych w firmie, powiedział: „Cieszymy się, że Aldi Shop&Go potrafi oszacować wiek twarzy dzięki Yoti. To innowacyjne, w pełni zautomatyzowane doświadczenie, które pomaga ludziom robić zakupy bez czekania na pomoc sprzedawcy przy zakupie alkoholu".
fot. Aldi