CES 2016: HTC Vive Pre - poprawiona wersja gogli VR
- Gdy dziesięć miesięcy temu po raz pierwszy ogłosiliśmy, że pracujemy nad systemem Vive, wyznaczyliśmy sobie ambitny cel - chcieliśmy zupełnie i na zawsze zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą i wchodzą w interakcje ze światem zewnętrznym" - opowiada Cher Wang, Prezes i CEO HTC. - „Od tamtej chwili Vive spotkało się z niezwykle pozytywnym odbiorem ze strony mediów, przedstawicieli branży, konsumentów oraz setek partnerów i marek, z którymi pracujemy nad stworzeniem treści VR. Zbyt długo obietnica skonstruowania rzeczywistości wirtualnej pozostawała w dużym stopniu niespełniona. Dziś zaczyna się nowa epoka. Vive pozwala nam wkroczyć w świat, w którym jedynym ograniczeniem jest ludzka wyobraźnia" - dodał.
Nowe gogle są bardziej kompaktowe, a nowy rodzaj paska mocującego zapewnia większą stabilność i równomierne rozmieszczenie ciężaru urządzenia. Ulepszony system wizualizacji posiada wyświetlacze o większej jasności i lepszej jakości obrazu, co daje jeszcze większe wrażenie imersji.
Gogle Vive Pre przenoszą elementy świata rzeczywistego do świata wirtualnego. Nowo opracowana kamera przednia pozwala na więcej, zarówno w świecie wirtualnym jak i rzeczywistym, poprzez włączanie obiektów materialnych do przestrzeni wirtualnej. Wystarczy, że wyobrazisz sobie, że możesz swobodnie usiąść, znaleźć swój kubek z kawą i rozmawiać bez zdejmowania gogli VR. A to dopiero początek możliwości.
Aby dopełnić całości, kontrolery Vive obecnie odznaczają się lepszą ergonomią, mają bardziej miękkie krawędzie, oraz lepszy rozkład ciężaru. Nowe przyciski i uchwyty o specjalnej fakturze sprawiają, że kontrolery wygodniej leżą w dłoni, a dwustopniowy spust sprawia, że interakcja z przedmiotami jest bardziej płynna, a reakcje na dotyk dają istotne informacje o interakcji użytkownika ze światem wirtualnym. Dla uzyskania większej mocy kontrolery są obecnie zasilane zintegrowanymi akumulatorami litowo-polimerowymi ładowanymi przez port mikro-USB. Po naładowaniu można z nich korzystać przez 4 godziny.
Stacje bazowe Vive także zostały zmienione - teraz są bardziej kompaktowe, ciszej pracują i zapewniają lepsze śledzenie.
HTC Vive to pierwszy sprzęt VR kompatybilny ze SteamVR. System śledzenia Steam VR i Chaperone stworzone przez Valve są kompatybilne z platformą Steam, jedną z największych platform internetowych oferujących gry i programy na PC, Linux i Mac.
Kształtowanie branży VR
Od chwili ogłoszenia Vive, HTC i Valve współpracują z tysiącami developerów i partnerów nad stworzeniem rozmaitych treści VR: od gier i rozrywki, poprzez zdrowie i motoryzację aż po sprzedaż i edukację. Na targach CES 2016 , HTC pokaże potencjał świata wyobraźni bez granic oraz przedstawi ponad 15 partnerów firmy.
Lider wśród producentów samochodów, Audi, opracował ekskluzywną usługę sprzedażową, dzięki której konsumenci mogą zobaczyć swój wymarzony model, zaś Dassault Systemes pokaże możliwości projektowania w 3D przy pomocy rzeczywistości wirtualnej.
Gogle Vive mają ukazać się w sprzedaży w kwietniu 2016 r., ale HTC i Valve zaczną nowy rok udostępniając 7000 dodatkowych egzemplarzy developerom.