Chrome usuwa zasobożerne reklamy
Nie przesadzaj z żądaniami
W ubiegłym roku zespół odpowiedzialny za przeglądarkę Chrome obiecał, że aplikacja będzie blokować reklamy zużywające zbyt dużo zasobów komputera.
Przepustowość i czas
Od kilku dni dało się słyszeć informacje, że użytkownicy przeglądarki Chrome w pewnych sytuacjach nie widzą materiałów reklamowych, lecz okienko z informacją o zablokowaniu reklamy ze względu na to, że pochłania ona nadmierną ilość pamięci lub czasu procesora. Funkcja ta działa już również w polskim wydaniu browsera.
Programiści Google'a zapowiadając funkcję blokowania zasobożernych reklam ogłosili, że za „ciężkie" materiały zostaną uznane te, które wymagają przesłania 4 MB danych (i więcej) lub w dowolnym 30-sekundowym okresie pochłoną 15 sekund czasu procesora (albo będą wymagać 60 sekund czasu procesora ogółem). W takiej sytuacji przeglądarka wyświetla komunikat: „Ta reklama zużywała zbyt wiele zasobów Twojego urządzenia, dlatego została usunięta przez Chrome".
Według Google'a definicję „ciężkiej" reklamy spełnia zaledwie 0,3% materiałów. Odpowiadają one jednak za 27% reklamowego ruchu w sieci.
Blokowanie zasobożernych reklam działa w przeglądarce w wersji 88.0.4324. Edycja ta pojawiła się w weekend; jest poprawką do wydanego zaledwie kilka dni wcześniej Chrome'a 88. Najnowszy wariant ma ponadto aktywną funkcję edytowania haseł.
fot. Google, Pixabay