Facebook i Instagram inwestują w e-commerce
Chętniej kupujemy bez wychodzenia z domu
Facebook ogłosił, że użytkownicy będą mogli robić zakupy bez opuszczania jego platform. To odpowiedź na coraz większe zainteresowanie zakupami w sieci. Firma chce konkurować z takimi gigantami jak Amazon, dlatego podejmuje kolejne kroki w kierunku e-commerce. Temu ma służyć narzędzie o nazwie Shops.
Zakupy coraz prostsze
Już teraz na Facebooku działa tzw. Marketplace. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą kupować i sprzedawać nowe oraz używane przedmioty. Na profilach firmowych można natomiast znaleźć opcję „Kup teraz", która jednak przenosi użytkownika poza sieć społecznościową – na stronę firmową sklepu.
Na Instagramie można z kolei korzystać z narzędzia Checkout, które pozwala kupować przedmioty polecane w poście.
Jeden sklep – dwie aplikacje
Facebook zapowiada, że nowa funkcja umożliwi założenie jednego sklepu, który będzie się pojawiał w obu aplikacjach. Ma to ułatwić zarządzanie potencjalną sprzedażą. Firmy będą mogły również dostosować wygląd swojego sklepu, zmieniając główne zdjęcie i kolory.
Klienci będą mogli kontaktować się ze sklepem poprzez wiadomości wysyłane za pośrednictwem WhatsAppa, Instagrama Direct lub Messengera. Użytkownicy znajdą sklep za pomocą reklam lub funkcji Stories, czyli materiałów, które znikają 24 godziny po publikacji.
Aby zakupy były bezpieczne
W związku z nową funkcją przed siecią stoi wiele wyzwań, szczególnie w kwestii bezpieczeństwa transakcji. Facebook zapewnia jednak, że nie będzie udostępniał sklepom danych osobowych klientów oraz upubliczniał historii naszych zakupów bez naszej zgody.
Utworzenie sklepu będzie bezpłatne. Funkcja jest wprowadzana stopniowo. W testach weźmie udział prawie milion sklepów.
Facebook chce pomóc przedsiębiorcom
Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, powiedział, że nowa funkcja będzie „największym krokiem", jaki sieć społecznościowa zrobiła, aby umożliwić sprzedaż w całej rodzinie aplikacji. To ukłon przede wszystkim w stronę małych firm, których istnienie jest zagrożone przez pandemię koronawirusa.
Oprócz udostępnienia nowych narzędzi dla firm Facebook oferuje również 100 mln dolarów w postaci dotacji gotówkowych i kredytów reklamowych dla nawet 30 tys. małych firm w ponad 30 krajach.
fot. TheDigitalArtist – Pixabay