Google nie wyświetli reklam zaprzeczających zmianom klimatu
Zarzut dezinformacji
Google odpowiedział na obawy partnerów reklamowych, które dotyczyły ich reklam wyświetlanych obok treści zawierających nieprawdziwe stwierdzenia na temat zmian klimatycznych. Z kolei wydawcy i twórcy skarżyli się, że na ich strony trafiają reklamy z takim przekazem.
Koncern ogłosił, że zmienia zasady zamieszczania reklam. Treści, które podważają konsensus naukowy w sprawie istnienia i przyczyn zmian klimatycznych, nie będą miały obok siebie reklam Google. Firma nie będzie też akceptować ogłoszeń reklamowych o takiej zawartości.
Chodzi konkretnie o treści sugerujące, że informacje na temat zmian klimatycznych to próba mistyfikacji lub oszustwa, twierdzenia zaprzeczające temu, że długoterminowe trendy wskazują na ocieplenie klimatu na świecie, oraz teksty, które kwestionują wpływ emisji gazów cieplarnianych i działalności człowieka na zmianę klimatu.
Nowe zasady mają obowiązywać od listopada. Więcej informacji można znaleźć tutaj.
fot. marcinjozwiak – Pixabay