Interaktywna telewizja hybrydowa w technologii HbbTV w Samsung Smart TV
Użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV z serii E mogą już korzystać z telewizji hybrydowej w standardzie HbbTV. Technologia ta łączy w sobie zalety standardowej emisji cyfrowego sygnału telewizyjnego z dostępem do treści multimedialnych dostarczanych za pośrednictwem szerokopasmowego łącza internetowego.
- Uważamy, że usługa HbbTV ma potencjał koegzystencji z platformą Samsung Smart TV. Dlatego w czerwcu podjęliśmy decyzję o wsparciu tej technologii w Polsce. Po przeprowadzeniu w naszym Centrum Badawczo-Rozwojowym niezbędnych testów, które uwzględniały wymagania i specyfikacje wszystkich polskich obecnych oraz potencjalnych nadawców treści HbbTV, udostępniliśmy usługę na telewizorach Smart TV z serii E. Samsung Smart TV jest obecnie najbardziej rozbudowaną platformą, która udostępniania różnorodne treści na ekranie telewizora za pośrednictwem Internetu. Warto też zaznaczyć, że cały czas odnotowujemy wzrost liczby podłączeń telewizorów do Internetu. Do czerwca tego roku Polacy podłączyli do sieci łącznie ponad 200 tysięcy urządzeń - telewizorów Samsung Smart TV, odtwarzaczy oraz kin domowych z funkcją Smart TV.” -– powiedział Grzegorz Stanisz z firmy Samsung Electronics Polska.
W celu aktywowania dostępu do usługi HbbTV w telewizorach Samsung Smart TV serii E, wystarczy podłączyć urządzenie do internetu i dokonać aktualizacji oprogramowania, jeśli system zgłasza taką konieczność. Następnie wymagane jest pobranie darmowej aplikacji HbbTV Widget ze sklepu Samsung Apps i zainstalowanie jej na telewizorze. Po uruchomieniu aplikacji należy przełączyć telewizor do trybu „stand by”, a następnie włączyć go ponownie. W dalszej kolejności wymagana jest zmiana ustawień w Menu, gdzie w zakładce „System” wybieramy „Kanał z danymi - Włączone” i już możemy cieszyć się dostępem do treści przesyłanych w ramach telewizji hybrydowej HbbTV.
Za rozwój i proces wdrożenia lokalnych, jak i globalnych aplikacji dla urządzeń mobilnych, a także widgetów dla Samsung Smart TV (m.in. gazeta.pl, policja.pl, tuba.fm, Facebook, Twitter, National Geographic, NHL i innych) odpowiada warszawskie Centrum Badań i Rozwoju Oprogramowania, które Samsung założył w 2000 roku. Głównym zadaniem Centrum jest rozwój oprogramowania do odbiorników cyfrowej telewizji satelitarnej, kablowej i naziemnej zgodnych ze standardami DVB (Digital Video Broadcasting). W 2005 r. w Centrum utworzono nowy dział zajmujący się tworzeniem aplikacji dla telewizorów typu Smart TV.