A A A

Jakie są preferencje użytkowników urządzeń mobilnych?

30 września 2013, 08:27
Zapytał o to Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC, który na zlecenie firmy Eniro Polska przeprowadził badanie którego celem było poznanie Jak Polacy korzystają ze smartfonów i tabletów.
Jakie są preferencje użytkowników urządzeń mobilnych?

Eniro to firma specjalizująca się w wyszukiwaniu lokalnych przedsiębiorstw, a jej sztandarowym produktem jest Panorama Firm. Badanie miało na celu poznanie zwyczajów osób korzystających z mobilnego internetu i podczas jego realizacji zapytano respondentów o następujące kwestie:

Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych

Okazuje się, że zależy ona od preferowanego nośnika. Jak wynika z badania, na co dzień to komputer jest nadal najczęściej używany do przeglądania stron internetowych - 96,1 proc osób korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Wśród posiadaczy smartfonów - 72 proc. osób używa go równie często, zaś wśród osób posiadających tablet - 53,9 proc. osób. Wśród smartfonów najpopularniejsze są telefony z ekranem dotykowym (82,7 proc.) i systemem operacyjnym Android (68,8 proc. badanych).

Miejsca korzystania z internetu

Smartfony i tablety w pełni zaspokajają potrzeby informacyjne i rozrywkowe. Analizując częstotliwość użytkowania tych dwóch urządzeń, w warunkach domowych częściej korzystamy z tabletu niż z telefonu (92,7 vs. 87,1 proc.).W pozostałych sytuacjach niekwestionowanym liderem jest smartfon.

Cel korzystania z urządzeń mobilnych

Jeśli chodzi o cele korzystania z internetu w urządzeniach mobilnych, telefonu używamy m.in. do czytania wiadomości (81 proc.), obsługi poczty (78 proc.), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61 proc.). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65 proc.), grania w gry (57 proc.), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.

W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41, 5 proc.), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7 proc.) oraz adres strony www (34,1 proc.). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1 proc.), opinie na forach internetowych (78, 4 proc.), a także opinie ekspertów (61,1 proc.). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.

Znajomość aplikacji mobilnych

Badanie potwierdziło również popularność aplikacji mobilnych. Prawie 98 proc. badanych deklaruje znajomość nowoczesnych trendów w poszukiwaniu informacji lokalnych. Jak można się spodziewać, użytkownicy najchętniej wybierają aplikacje bezpłatne (99,6 proc.). W przypadku konieczności zapłacenia za usługę najbezpieczniejszym i najłatwiejszym sposobem płatności okazał się SMS (30,3 proc.). Użytkownicy z zainteresowaniem patrzą również na zupełnie nowe możliwości smartfonów, jak opcja otrzymywania zniżek (38,4 proc.), zbierania punktów lojalnościowych (28,8 proc.) i używania jako kartę płatniczą (13,5 proc.).

Foto: stock.xchg Can Berkol


Krzysztof Mocek / Informacja prasowa
krzysztof.mocek@firma.interia.pl
Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto