Larrabee - GPU od Intela
Choć szczegółowe informacje na temat układu graficznego Larrabee Intel zamierza ujawnić na rozpoczynającej się w przyszłym tygodniu konferencji Siggraph 2008, już teraz uchyla rąbka tajemnicy.
Fakty dotyczące chipu, który ma konkurować z produktami AMD-ATI i Nvidia, zdradza jeden z rzeczników Intela Nick Knupffer. – Larrabee [przyp. red.] wygląda jak GPU, zachowuje się jak GPU, ale w rzeczywistości wprowadza do peceta dużą liczbę rdzeni x86 – mówi Knupffer. Larrabee ma łączyć specyficzną dla procesorów graficznych architekturę z możliwością oprogramowania go jak procesora centralnego.
Larry Seiler, starszy inżynier Intela, opisuje nowy układ jako pochodną procesora Pentium z dodaną funkcją wielowątkowości oraz obsługą instrukcji 64-bitowych. Każdy z rdzeni – pierwsza wersja Larrabee ma ich mieć od 8 do maksymalnie 48 – dysponować będzie 256 KB pamięci podręcznej drugiego poziomu.
Co ważne dla graczy, Seiler potwierdza, że procesor będzie obsługiwał DirectX i oparte na nim gry. Ale układ będzie współpracował także z innymi interfejsami programowania aplikacji (API).
Źródło: CNET