A A A

LiquidVR - AMD stawia na wirtualną rzeczywistość

18 lutego 2016, 08:30
AMD, podobnie jak jego konkurenci - Intel i Nvidia - coraz poważniej podchodzą do tematyki VR. Mamy tego kolejne potwierdzenie.
LiquidVR - AMD stawia na wirtualną rzeczywistość

AMD rozpoczęło współpracę z The Associated Press (AP), aby sformować nowy kanał informacyjny prezentujący treści w formie wirtualnej rzeczywistości i tym samym stworzyć zupełnie nowy model dziennikarstwa. Na mocy tej współpracy AP wykorzysta technologię kart graficznych AMD Radeon, aby renderować rzeczywiste środowisko VR służące do ilustrowania informacji i materiałów dokumentalnych. Firma AMD zapewni platformy sprzętowe, oprogramowanie i wiedzę z zakresu VR, które posłużą do wsparcia Associated Press w rozwijaniu dziennikarstwa bazującego na treściach VR i wideo 360.

To zupełnie nowa era, ponieważ od teraz dziennikarstwo VR może pozwolić niemal wprost doświadczyć tego, co stanowi treść informacji i przenieść odbiorcę niemal do samego serca wydarzeń, które kształtują naszą rzeczywistość. Wirtualna rzeczywistość pozwala zaznać tego, jak to jest być w innym czasie i miejscu dokładnie tak, jakby się tam rzeczywiście było. Od krzyków i płaczu po radość i parady, dziennikarstwo VR daje niezwykłą możliwość zaznania świata, ponieważ przenosi odbiorcę w sam środek opisywanej rzeczywistości.

„Wirtualna rzeczywistość może pomóc ludziom tak dalece zaznać opisywanych spraw, że mogą niemal poczuć, jak to jest być tam, gdzie to wszystko się dzieje - powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group w firmie AMD. - Technologia może pozwolić nam wirtualnie kroczyć w butach innych osób, co prowadzi do lepszego zrozumienia opisywanych spraw i większej empatii. The Associated Press to jedno z najbardziej zaufanych źródeł niezależnych informacji, a AMD jest wiodącą firmą w zakresie innowacji komputerowych oraz wizualizacji. Karty graficzne AMD Radeon zostały zaprojektowane, aby napędzać najbardziej realistyczne doznania, jakie są tylko możliwe do uzyskania. Wraz z Associated Press będziemy pracować nad tym, żeby ekosystem VR dalej się rozrastał."

Rok Wirtualnej Rzeczywistości

Wg wielu opinii rok 2016 będzie tym rokiem, kiedy wirtualna rzeczywistości stanie się... rzeczywistością. Sprzęt i treści VR będą niebawem dostępne publicznie w wielu miejscach, takich jak właśnie nowy kanał VR Associated Press. Ludzie dzięki temu zaczną eksplorować wirtualną rzeczywistość i jej niemal nieograniczone możliwości, w tym takie, które pozwolą przenieść się wirtualnie do innego świata. Karty graficzne AMD Radeon, napędzająca je architektura Graphics Core Next i ekosystem programowy AMD LiquidVR zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić  doznania VR. Oprogramowanie AMD dla kart graficznych, takie jak właśnie LiquidVR, a także podsystemy sprzętowe, jak układy graficzne AMD Radeon, pozwalają deweloperom i twórcom treści na opracowanie rzeczywistych środowisk VR, które daje poczucie obecności na przedstawianym wirtualnie miejscu.

 

 


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto