Microsoft zapowiedział DirectX 12 Ultimate
Zapowiedziany przez Microsoft nowy API nazywać się będzie DirectX 12 Ultimate – biblioteki te stworzono z myślą zarówno o PC, jak i Xbox Series X. Głównym celem firmy jest ujednolicenie efektów dostępnych na obu platformach; to kolejny sygnał, że Microsoft stawia je na równi.
Firma zapowiada „bezprecedensową zgodność" obu platform, co z pewnością powinno ułatwić życie również twórcom gier. Nowy API oznacza nie tylko efekty związane z Raytracingiem, ale też wsparcie dla technologii takich jak Variable Rate Shading, Mesh Shaders i Sampler Feedback. Dzięki temu twórcy zyskają dostęp do bardziej zaawansowanego cieniowania czy możliwości redukowania szczegółów w mniej istotnych partiach obrazu w celu odciążenia podzespołów.
Aktualizacja sprawia, że karta graficzna nie musi współpracować bezpośrednio z CPU, żeby generować efekty. Deweloperzy zyskają też możliwość kontrolowania efektów graficznych w określonych momentach, gdy dynamiczne ich generowanie nie jest opłacalne.
Dwunastka w nazwie jest nieprzypadkowa. Microsoft podkreśla, że nowe biblioteki nie zostały stworzone od podstaw, ale tylko rozszerzone o nowe funkcje. Gracze nie muszą więc się obawiać nagłego zalewu gier zgodnych wyłącznie z 12 Ultimate. Aktualizacja powinna wpłynąć pozytywnie nie tylko na wygląd gier, ale też bardziej efektywne wykorzystanie mocy obliczeniowej.
fot. Microsoft