Moda w metawszechświecie
Gucci w cyfrowej awangardzie
Organizatorzy ceremonii wręczenia nagród we współpracy z autorami gry edukacyjnej Roblox przygotowali wirtualną rekonstrukcję Royal Albert Hall. Tam właśnie cyfrowe wyróżnienie przyzna awatar dyrektora kreatywnego firmy Gucci, Alessandro Michele.
Gucci ma już za sobą wydarzenia modowe w Robloksie. Firma wykorzystała cyfrowe tenisówki o nazwie The Gucci Virtual (zaprojektowane przez „prawdziwego" Alessandro Michele), a także współpracowała z amerykańską organizacją esportową 100 Thieves, oferując plecak w limitowanej serii składającej się tylko z 200 sztuk.
Inne luksusowe domy mody, takie jak Balenciaga, Louis Vuitton, Burberry i Longchamp opracowały stroje do gier Fortnite i League of Legends.
Śledzący wręczenie nagród będą mogli kupić różne cyfrowe przedmioty marki Gucci, przygotowane specjalnie dla potrzeb pokazu w metawersum. Dochód zostanie przeznaczony na BFC Foundation. Celem tej charytatywnej organizacji jest wspieranie rozwoju brytyjskiego przemysłu modowego poprzez edukację i działania mentorskie.
fot. Roblox