Nie ufają gigantom mediów społecznościowych
Jeszcze mniej ufają rządowi
Jak wynika z nowego raportu Fundacji Knight oraz firmy konsultingowej Gallup, Amerykanie nie wierzą, że firmy z branży mediów społecznościowych odpowiednio pilnują treści, które pojawiają się na ich platformach. Ankieta wykazała, że 80% badanych nie ufa tym firmom, jeśli chodzi o podejmowane decyzje co do tego, jakie materiały są wyświetlane na ich stronach, a jakie należy usunąć.
Z raportu wynika również, że jeszcze mniejszym zaufaniem niż koncerny z tej branży Amerykanie obdarzają rząd; dotyczy to zwłaszcza konserwatystów.
Odpowiedzialna wolność
Sam Gill, starszy wiceprezes i główny programista w Knight Foundation, w wydanym oświadczeniu zauważył, że ludzie lubią wolność w internecie. Jednocześnie jednak martwią się tym, że nie wiedzą, komu ufać.
Z raportu wynika także, że większość Amerykanów popiera sekcję 230 Communications Decency Act (aktu prawnego dotyczącego internetu w USA). Chroni ona Facebook, Twitter i inne firmy internetowe przed odpowiedzialnością za treści zamieszczane przez ich użytkowników. Prezydent Donald Trump i niektórzy kongresmeni dążą jednak do reformy prawa.
Osoby, które opowiadają się za tą sekcją, twierdzą, że sprzyja ona wolności i pozwala otworzyć się na nowe pomysły.
fot. 472301 – Pixabay