Nvidia pozwana przez użytkowników laptopów
Mimo wymiany znaczącej liczby chipów uznanych za wadliwe, grupa konsumentów złożyła pozew przeciwko Nvidii, zarzucając firmie złamanie praw chroniących konsumentów (z ang. "violating consumer-protection laws").
Strona powodowa domaga się nie tylko zadośćuczynienia poprzez wymianę wadliwych układów, ale także odszkodowania za uszkodzenia. Co ciekawsze, zgłaszający powództwo to użytkownicy markowych notebooków (HP, Dell czy Apple), którzy w momencie wystąpienia awarii nie byli pozostawieni sami sobie, lecz mogli liczyć na wsparcie techniczne ww. firm. Tym bardziej że wszystkie z tych firm oferowały rozszerzone wsparcie dla modeli dotkniętych uszkodzeniami wadliwych układów Nvidii. Ponadto HP i Dell opracowały specjalne wydania oprogramowania wewnętrznego (firmware), które zabezpieczało użytkowników laptopów z GPU Nvidii przed przegrzaniem.
Wszystkie działania pomocy technicznej zostały przez powodów uznane za niewystarczające, gdyż nawet poprawki firmware mają skracać (na skutek wyższych obrotów wentylatora chłodzącego układ graficzny) czas pracy na zasilaniu z baterii, a ponadto zwiększają emisję hałasu.
Nie koniec na tym. Konsumenci zgłaszający powództwo obawiają się, że tego typu omijanie problemu wadliwych układów spowoduje, że gdy komputer ulegnie uszkodzeniu wkrótce po wygaśnięciu okresu gwarancyjnego (co jest bardzo prawdopodobne, w związku z wadliwością układów graficznych), konsumenci pozostaną z nic niewartym wrakiem komputera.
Źródło: TechSpot