Raytracing w grze Call of Duty Modern Warfare
Najsłynniejsza część serii Call of Duty jest zaprojektowana zupełnie od nowa i powraca w nowej jakości. Wydana przez Activision i opracowana przez studio Infinity Ward, komputerowa wersja Call of Duty: Modern Warfare ukaże się na platformie Blizzard Battle.net. Modern Warfare to spójna narracja i ujednolicona progresja w ramach wszystkich trybów: kampanii dla pojedynczego gracza, pełnym akcji trybie dla wielu graczy oraz nowej zabawie w kooperacji.
"Karty graficzne NVIDIA bardzo pomogły nam w pracach nad opracowaniem Modern Warfare na PC" - powiedział Dave Stohl, szef studia Infinity Ward. „Bezproblemowo zaimplementowaliśmy w naszym potoku renderującym funkcje RTX, takie jak śledzenie promieni i adaptacyjne cieniowanie. To świetny dodatek do naszej istniejącej technologii i z niecierpliwością czekamy, aż nasi fani wkrótce tego doświadczą".
DXR zapewnia twórcom treści i producentom gier możliwość implementacji renderingu w czasie rzeczywistym w kinowej jakości. DXR to wysoce skalowalna technika śledzenia promieni i działa na kartach graficznych NVIDIA Turing, NVIDIA Volta i NVIDIA Pascal.
NVIDIA Adaptive Shading to nowa, zaawansowana technika cieniowania, która umożliwia programistom zwiększenie wydajności i osiągnięcie wierności wizualnej w czasie rzeczywistym, która wcześniej była niemożliwa do osiągnięcia w grach. Dostosowując szybkość cieniowania w poszczególnych częściach ekranu, technika ta redukuje działania które musi wykonać procesor graficzny, co zwiększa wydajność bez pogorszenia jakości obrazu.