Recepta na brak układów
Potrzebne przyśpieszenie produkcji
Jest to odpowiedź na trwający od ponad roku kryzys w podaży chipów komputerowych, odbijający się także na branży motoryzacyjnej.
GlobalFoundries wydzieliło się z AMD w 2009 roku, stając się ostatecznie czwartym co do wielkości producentem półprzewodników na świecie, za TSMC, Samsung i UMC. Produkuje chipy dla innych firm, takich jak AMD, Qualcomm i Samsung.
Po ogłoszeniu w maju produkcji elektrycznego modelu F-150, dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział serwisowi The Verge, że jego plan rozwiązania problemu niedoboru chipów wymagał bezpośredniego działania, teraz widzimy, co miał na myśli.
Zapotrzebowanie przemysłu samochodowego na chipy wzrosło w ostatnich latach, w związku z dostosowaniem całej branży do nowych technologii.
Kilka północnoamerykańskich fabryk Forda zostało zamkniętych w tym roku w wyniku niedoborów zaawansowanych podzespołów. Podobne skutki były odczuwalne w całej branży, zamykane były zakłady i usuwane funkcje, wymagające chipów, takie jak podgrzewane siedzenia w ciężarówkach Chev , ekrany dotykowe w BMW i porty USB w niektórych Teslach.
fot. James Penner – Unsplash