Samsung ograniczy reklamy w smartfonach
Irytujący dodatek
Jak podała koreańska agencja prasowa Yonhap, branżowy gigant ograniczy reklamy wyświetlane na produkowanych smartfonach. Informacja ta została potwierdzona przez Samsunga w oświadczeniu dla The Verge: „Samsung podjął decyzję o zaprzestaniu reklamy w zastrzeżonych aplikacjach, w tym Samsung Weather, Samsung Pay i Samsung Theme. Aktualizacja będzie gotowa jeszcze w tym roku".
Samsung instaluje Androida na wszystkich produkowanych smartfonach. Dodaje do niego nakładkę One UI oraz aplikacje (między innymi Bixby, Samsung Health i Weather), zawierające duże banery reklamowe, czasami umieszczone na samej górze, gdzie zwykle znajduje się logo lub elementy nawigacyjne.
Najgorsze wrażenie na użytkownikach robią reklamy z powiadomieniami - aplikacja stara się zachęcić do nabycia nowego gadżetu lub zainstalowania kolejnego programu. Wydawanie co najmniej setek dolarów na sprzęt i oglądanie na nim reklam jest niezwykle irytujące.
Szef działu mobilnego Samsunga, Roh Tae-moon, zauważył ten problem i na spotkaniu wewnętrznym z pracownikami powiedział, że firma poszukuje nowych możliwości rozwoju w dziedzinie treści i usług reklamowych, takich jak gry i media. Zgodnie z tą polityką Samsung planuje stopniowo usuwać reklamy z domyślnych aplikacji.
Brak reklam z pewnością poprawiłoby atrakcyjność oprogramowania koreańskiej firmy. Google i Apple też dostarczają oprogramowanie na swoich telefonach, ale ponieważ Samsung zawiera wszystkie aplikacje Google'a oraz autorskie, nabywca otrzymuje zdublowaną przeglądarkę, podwójny sklep z oprogramowaniem itd. I oczywiście zestaw reklam w pakiecie.
Informacje producenta w połączeniu z zapowiedziami sprzętowych premier oznaczają, że pierwszym telefonem Samsunga bez reklam będzie najprawdopodobniej Galaxy S22.
fot. Pixabay