Samsung postawił na interfejs programistyczny Vulkan
Vulkan wnosi do świata gier rozszerzone możliwości. W przypadku tytułów takich jak „Need for Speed: No Limits" studia EA, „Heroes of Incredible Tales" czy „Vainglory" obraz jest bardziej szczegółowy, a gra reaguje szybciej, dzięki czemu gracz może lepiej wczuć się w jej klimat.
OpenGL był ważnym standardem w branży przez ponad 25 lat. Jednak zmiany w technologii - w tym zwłaszcza rosnąca wydajność procesorów graficznych - stworzyły zapotrzebowanie na nowy, bardziej elastyczny i poręczny API. Tak właśnie powstał opublikowany w lutym Vulkan 1.0. Dzięki prostszym sterownikom Vulkan nie tylko rozładowuje wąskie gardła w procesorach głównych, umożliwiając wykorzystanie kilku procesorów do poprawy wydajności, ale także ogranicza zacięcia i inne nieprzyjemne niespodzianki.
W porównaniu z OpenGL ES API Vulkan API zwiększa wydajność procesora graficznego, obniżając jednocześnie obciążenie procesora głównego. Grafika jest bardziej szczegółowa, a gra reaguje szybciej. Jest dzięki temu atrakcyjniejsza dla użytkownika, który ma intensywniejsze poczucie znajdowania się w jej uniwersum.
Aby maksymalnie zwiększyć atrakcyjność gier uruchamianych na urządzeniach Galaxy S7 i S7 Edge, firma Samsung aktywnie współpracuje ze swoimi partnerami, pomagając im lepiej zrozumieć specyfikę smartfonów i API Vulkan.
Kontynuując tę współpracę, w tym roku Super Evil Megacorp wspólnie z firmą Samsung zorganizowały turniej Samsung Galaxy Vainglory Invitational na targach E3. Przez 2 dni przed zgromadzoną publicznością rywalizowały ze sobą cztery najlepsze zespoły Vainglory z różnych stron świata. Mecze rozgrywane między Team Solomid z USA, G2 esports z Niemiec, Hunters z Chin oraz Invincible Armada z Korei miały bardzo intensywny przebieg. Ostatecznie zwyciężył zespół Invincible Armada, a Team Solomid zajął drugie miejsce.