Serwis Spotify dostępny w kolejnych 13 krajach
250 mln nowych klientów
Serwis streamingowy zaczyna działać w 13 nowych krajach. Są to: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Kazachstan, Kosowo, Mołdawia, Czarnogóra, Macedonia Północna, Rosja, Serbia, Słowenia i Ukraina. W sumie firma spodziewa się pozyskać tam 250 mln nowych klientów.
17. największy rynek na świecie
Szczególnie ważnym dla Spotify obszarem będzie Rosja. Jest to bowiem 17. największy rynek streamingowy na świecie. Do tej pory był obsługiwany przez Apple Music, Boom, Yandex Music i YouTube Music.
Gustav Gyllenhammar, wiceprezes Spotify ds. rozwoju rynków i subskrypcji, zaznaczył, że twórcy serwisu pamiętają o bogatej kulturze muzycznej Rosji. Z tego powodu już na starcie udostępnili prawie 100 playlist z rosyjskimi utworami reprezentującymi różnych artystów i różne gatunki muzyczne. Gyllenhammar podkreślił również, że serwis chce być kojarzony nie tylko jako globalne narzędzie, ale też jako miejsce do promocji lokalnych artystów, również tych z Rosji. Spotify ściśle współpracuje z tamtejszymi muzykami, wytwórniami muzycznymi i twórcami kultury.
W sumie użytkownicy na całym świecie mogą korzystać z 200 nowych playlist, na których znajdują się piosenki ze wszystkich 13 krajów, w których serwis rozpoczął działalność.
fot. PhotoMix-Company