Sony wchodzi na rynek tabletów
Sony poinformowało o planach wprowadzenia do sprzedaży tabletu, który połączy treści i funkcje sieciowe z wygodą użytkowania.
Sony pracuje nad dwoma tabletami oznaczonymi nazwami kodowymi S1 i S2. Pierwszy z nich jest zoptymalizowany pod kątem bogatej rozrywki multimedialnej, a drugi łączności i rozrywki mobilnej. Premierę „tabletu Sony” na światowych rynkach zaplanowano na jesień 2011 r.
„Tablet Sony” jest oparty na najnowszym systemie Android 3.0, przeznaczonym do urządzeń z większymi ekranami, a w szczególności do tabletów. Oba tablety mogą wykorzystywać łączność Wi-Fi i WAN (3G/4G), pozwalając nie tylko na przeglądanie Internetu i sprawdzanie poczty, lecz także na efektywne korzystanie z całego wachlarza treści cyfrowych — filmów, gier i książek — dostępnych za pośrednictwem płatnych serwisów internetowych Sony i innych serwisów, niezależnie od miejsca i pory.
Tablet S1 jest wyposażony w duży, 9,4-calowy wyświetlacz, przeznaczony do wyświetlania stron www i interaktywnych multimediów. Przesunięcie środka ciężkości względem fizycznego środka obudowy umożliwia łatwe, pewne trzymanie urządzenia. Daje również poczucie stabilności i lekkości, przez co zwiększa wygodę nawet przy wielogodzinnym użytkowaniu.
Model S2 zawiera dwa wyświetlacze po 5,5", które można złożyć, by ułatwić sobie przenoszenie urządzenia. W odróżnieniu od dotychczasowych tabletów, oparte na dwóch wyświetlaczach rozwiązanie Sony umożliwia połączenie ekranów w jeden duży wyświetlacz bądź ich wykorzystanie do różnych celów, na przykład wyświetlania filmu na jednym ekranie, a przycisków sterujących na drugim. Model S2 nie będzie dostępny w Polsce