Strona internetowa - twoje okno na świat
Internet jest dziś głównym medium komunikacji i prezentacji. Każdego dnia strony internetowe przeglądają miliardy użytkowników, a trzeba zaznaczyć, że Internet nie osiągnął jeszcze apogeum popularności i w dalszym ciągu się rozwija. Tym samym możemy powiedzieć, że jest on wszechobecny i dotyczy tak aspektów życia prywatnego, jak i zawodowego. Szczególną uwagę należy tu zwrócić patrząc na ujęcie biznesowe. Poprzez strony internetowe możemy bowiem zaprezentować całemu światu oferowane przez nas dobra. Niemniej jednak nie mogą być to zwykłe witryny.
Domena
Domena internetowa to nic innego jak nazwa naszej strony. Przy jej wyborze mamy naprawdę wiele możliwości, bo może być ona z końcówką .com, .com.pl, .info, .net, .ue, .biz. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że domeny .pl są domenami krajowymi, a te z końcówkami np. .com lub .net domenami globalnymi. Porównując je cenowo, najdroższe są domeny krajowe, o połowę tańsze - globalne, a najtańsze - regionalne (np. waw.pl).
Pierwsza rejestracja domeny jest na ogół promocyjna i kosztuje niewiele lub jest całkowicie darmowa. Jednak każdego roku musimy ją odnawiać, a koszt odnowy w zależności od usługodawcy waha się od 40 do 120 zł. Większość firm hostingowych oferuje swoim klientom zarówno sprzedaż hostingu jak i domen, zatem domenę zarejestrujemy tam, gdzie wykupimy serwer. Jednak równie dobrze możemy to zrobić w innej firmie i podpiąć ją pod nasz serwer.
Nie wspomnieliśmy jeszcze o nazewnictwie domen. Najlepiej, aby nazwa była krótka i łatwo zapadała w pamięć. Dlatego też umieszczanie w niej myślników, kropek, cyfr i innych tym podobnych znaków nie jest dobrym posunięciem.
Hosting
Pozostaje pytanie, gdzie założyć swoją stronę internetową, a więc jaką firmę hostingową wybrać. Na rynku jest ich sporo. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że nie każdy usługodawca przy koncie hostingowym oferuje kreator stron www, dzięki któremu osoba niedoświadczona w łatwy sposób stworzy własną witrynę.
Wybierając hosting dla naszej strony musimy pamiętać o kilku ważnych aspektach. Pierwszym z nich jest to, jaką stronę chcemy założyć. Jeśli ma to być przykładowo wizytówka firmy, nie warto jest wydawać na hosting dużych pieniędzy. W takim wypadku wystarczy nam podstawowy pakiet. Co innego, jeżeli zamierzamy prowadzić sklep internetowy. Tutaj niezbędne będą bazy danych, konta FTP, możliwość dodawania subdomen i tworzenie aliasów e-mailowych. Do tego transfer danych powinien wynosić co najmniej kilkanaście GB, dlatego powinniśmy zainteresować się ofertami firm o ugruntowanej pozycji na rynku.
Szukając oferty hostingu tak dla prostych stron, jak i tych zdecydowanie bardziej rozbudowanych, warto rozejrzeć się na 1and1.pl. W każdym systemie operacyjnym (Windows, Linux) mamy tu kilka opcji hostingowych, dzięki czemu łatwiej jest wybrać serwer adekwatny do rodzaju strony.
Nie jest to jednak jedyny plus serwerów w firmie 1and1. Wielką pracę informatycy 1and1 wykonują także w aspekcie bezpieczeństwa, które powinno być dla nas najważniejsze. Dzięki jednoczesnemu hostingowi strony w dwóch różnych centrach danych masz pewność, że Twoje strony zawsze będą dostępne.