Telefony mogą ratować życia milionów osób
Wykorzystując telefon komórkowy operatorzy mogą obecnie wspierać agencje rządowe w nawiązywaniu natychmiastowego kontaktu z obywatelami. Dzięki temu mogą ocalić ich życie i dobytek w razie ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, fatalnych warunków pogodowych lub wypadku drogowego.
Dzięki nowemu rozwiązaniu opracowanemu przez Alcatela-Lucenta, współpracującemu z inteligentnymi sieciami operatorów, miliony użytkowników telefonów komórkowych w ciągu kilku sekund mogą być powiadomione o zagrożeniu o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.
Rozwiązanie Broadcast Message Center (BMC) Alcatela-Lucenta umożliwia operatorom wysyłanie komunikatów rządowych agencji do użytkowników telefonów komórkowych znajdujących się w określonej lokalizacji. Rozwiązanie Broadcast Message Center umożliwia przesyłanie komunikatów alarmowych użytkownikom telefonów komórkowych na obszarach różnej wielkości — od całego kraju po kilka przecznic. Dzięki temu platforma gwarantuje, że ostrzeżenia i informacje o krytycznym znaczeniu dotrą do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.
„Ponad 70% ludzi na całym świecie ma dostęp do telefonu komórkowego, dlatego jest to idealne urządzenie do ostrzegania możliwie największej liczby ludzi w możliwie najkrótszym czasie” — powiedział Scott Ellison, wiceprezes ds. technologii mobilnych i platform konsumenckich w instytucie IDC. „Wykorzystanie technologii rozsiewczej w sieciach komórkowych umożliwia rozwiązaniu Broadcast Message Center Alcatela-Lucenta ominięcie przeciążenia sieci towarzyszącego zazwyczaj sytuacjom zagrożenia i natychmiastowe dostarczenie ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, kiedy liczy się każda sekunda, a stawką jest bezpieczeństwo ludzi”.
Wyniki testów i wdrożeń komercyjnych u różnych największych operatorów na całym świecie dowodzą, że rozwiązanie Broadcast Message Center gwarantuje operatorom zgodność ze standardami powiadamiania kryzysowego w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dzięki temu służby zarządzania kryzysowego mogą szybko rozpowszechniać wśród obywateli ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa. W sierpniu operator Sprint oraz Kalifornijska Agencja Zarządzania Kryzysowego poinformowali o wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach pilotażowego programu ochrony społeczeństwa, realizowanego w okręgu San Diego. W październiku dział centrum zarządzania kryzysowego na Florydzie poinformował o pilotażowym wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach projektu Komercyjnego Komórkowego Systemu Ostrzegania (Commercial Mobile Alert System — CMAS) w rejonie Tampa.
Foto: Kevin Finneran / stock.xchng