TikTok jako platforma handlowa
Reklamy towarzyszące filmom rozpowszechnianym na platformie TikTok nie są rzeczą niezwykłą. Firma ByteDance, twórca oprogramowania TikTok, testuje jednak kolejną opcję: możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji.
Informacje o nowej funkcji pojawiły się w serwisie Twitter. Zamieszczono w nim film pochodzący z aplikacji TikTok, a przedstawiający popularnego na tej platformie pieska przebranego w kostium pandy. Był on opatrzony znacznikiem, który pozwalał dokonać zakupu kostiumu bez konieczności opuszczania programu TikTok.
BREAKING: TikTok launches 'link in bio' & 'social commerce URLS' in videos @MattNavarra @TaylorLorenz @sarahintampa @TechCrunch @thenextweb @techinasia #tiktok pic.twitter.com/HczzHOHCNf
— Fabian Bern 法比安 (@iamfabianbern) 14 listopada 2019
Przedstawiciel firmy ByteDance potwierdził, że trwają właśnie testy nowej funkcji; odmówił jednak odpowiedzi na pytanie, czy (a jeżeli tak, to kiedy) pojawi się ona na platformie TikTok. Możliwość dokonywania zakupów wprost z aplikacji mają już od pewnego czasu użytkownicy Douyin – chińskiego odpowiednika TikToka, należącego również do firmy ByteDance.
fot. Pixabay