Wszystko w jednym miejscu
Zmiany konfiguracji Windowsa dokonujemy zazwyczaj wywołując w menu Start opcję Ustawienia albo korzystając z klasycznego Panelu sterowania. Wszystkie systemowe przełączniki da się jednak zebrać w jednym folderze.
Aby to zrobić, należy uaktywnić tzw. Główny panel sterowania (Master Control Panel). Cała operacja jest nieskomplikowana, a da się ją wykonać na dwa sposoby.
Pierwsza metoda polega na kliknięciu systemowego Pulpitu prawym przyciskiem myszy i wydaniu polecenia Nowy | Folder
. Następnie nadajemy utworzonemu folderowi nazwę postaci ciąg_znaków.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
. Fraza ciąg_znaków
oznacza dowolny zestaw symboli akceptowany przez system jako część nazwy folderu. Ważna jest natomiast sekwencja znajdująca się z lewej strony kropki (ujęta w nawiasy klamrowe):
Drugim sposobem jest utworzenie skrótu na Pulpicie (Nowy | Skrót
) i podanie w polu Wpisz lokalizację elementu
polecenia explorer.exe shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
:
Następnie trzeba nadać skrótowi dowolną nazwę.
Zależnie od tego, którą ścieżkę postępowania wybierzemy, zobaczymy nową ikonę Panelu sterowania lub skrótu:
Kliknięcie któregokolwiek elementu poskutkuje otworzeniem okienka, w którym zobaczymy około 200 ikon narzędzi do konfigurowania systemu operacyjnego:
fot. Microsoft, Pixabay