Wytyczne dla chińskich gwiazd streamingu
Większy nadzór nad sprzedażą na żywo w internecie
Chińskie Ministerstwo Handlu opublikowało wytyczne dotyczące wyglądu i zachowania osób biorących udział w marketingu strumieniowym. Ta forma sprzedaży stała się w ciągu ostatnich dwóch lat niezwykle popularna wśród dużych marek, takich jak L'Oreal czy Nike. Większość chińskich platform e-commerce także oferuje opcję kupowania i sprzedawania produktów za pośrednictwem transmisji na żywo.
Niektórzy kupujący i marki oskarżali streamerów o prezentację produktów, która wprowadzała w błąd lub fałszowanie wyników sprzedaży. Skłoniło to chińskiego regulatora cyberprzestrzeni do wprowadzenia przepisów i zwiększenia nadzoru nad tym sektorem. Język mandaryński jest oficjalnym językiem w Chinach, jednak w Państwie Środka współistnieje też wiele dialektów i języków mniejszości etnicznych. Zgodnie z nowymi regulacjami, streamerzy powinni „ubierać się w sposób nieszkodliwy dla ich odbiorców", a prezentując produkty należy odzwierciedlać faktyczne cechy artykułów lub usług, które próbuje się sprzedawać.
fot. Gerd Altmann – Pixabay