YouTube zmieni zasady umieszczania reklam
Projekt, nad którym obecnie trwają prace w serwisie YouTube, pozwoli twórcom współpracować tylko z tymi markami, z którymi oni sami nawiązali współpracę. Tom Leung, dyrektor zarządzający produktem na platformie, nie zdradza na razie więcej szczegółów, bo – jak twierdzi – program jest dopiero w początkowej fazie opracowania i wiele może się jeszcze zmienić. Twierdzi on, że nowe zasady uporządkują wiele niejasnych sytuacji związanych z reklamą, jak np. pokazywanie spotów produktów, które są obecne w wyświetlanych materiałach.
Zmiana dotyczyć będzie przede wszystkim tych reklam, nad którym portal nie ma kontroli. W zamian za to twórcy otrzymają większy przychód z reklam CPM, czyli pieniędzy, które dostają za każde 1000 wyświetleń. Te stawki mają pójść w górę.
Każda zmiana zasad powoduje pewne trudności dla twórców, którzy muszą reagować na to innym sposobem tworzenia i umieszczania w sieci swoich materiałów. Mimo to dzięki YouTube'owi na świecie przybyło już wielu milionerów.
Tylko w 2019 r. Google miał przychód z reklam na tym portalu w wysokości 15 mld dolarów. Jest to mniej więcej 10% przychodów całego koncernu. YouTube ma też ok. 20 mln subskrybentów, którzy korzystają z zasobów bez reklam.
Przypomnijmy, że portal został kupiony przez Google'a w 2006 r. za 1,65 mld dolarów.
fot. Gerd Altmann – Pixabay