ZTE podwaja sprzedaż smartfonów w 2012 roku
ZTE liczy na ponad dwukrotne polepszenie wyniku sprzedaży smartfonów - z ubiegłorocznych 15 mln do 35 mln dostarczonych w tym roku urządzeń.
Według International Data Corporation, w pierwszym kwartale 2012 roku ZTE zajęło 4 na świecie pozycję pod względem sprzedaży telefonów z udziałami w rynku na poziomie 4,8 proc., co oznacza, że firma wyprzedziła LG z 3,6 proc. udziałów. W sumie w tym okresie ZTE sprzedało 19,1 mln słuchawek. Umocnienia pozycji ZTE można upatrywać w tym, że marka zdecydowała się skoncentrować na produkcji smartfonów. Przychody w segmencie telefonów komórkowych, w tym smartfonów, wzrosły o 22,24 proc. rok do roku w pierwszym kwartale, stanowiąc 30 proc. całego dochodu względem 20 proc. w 2011.
Podobny postęp ZTE obserwujemy na polskim rynku. Większa liczba premier różnego rodzaju urządzeń w 2011 i 2012 roku - m.in. ZTE Blade, tablet V9, Light Tab 2 czy ZTE KIS, wskazuje na rosnącą rozpoznawalność marki i zainteresowanie wśród użytkowników. Obecnie każdy z operatorów ma w swojej ofercie urządzenia ZTE, a blisko prawie rynku modemów bezprzewodowych należy do tej firmy.
ZTE w ciągu ośmiu lat ma zamiar stać się znaczącym konkurentem dla Apple i Samsunga. "Przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości na rynku telefonów pozostanie tylko 5-8 graczy, a udziały pierwszej trójki będą utrzymywały się na poziomie 80 proc. przy łącznym dochodzie rzędu 50 proc. W obliczu podobnych prognoz albo postaramy się wejść na szczyt albo jesteśmy skazani na porażkę"- mówi Lv Qianhao, szef zespołu odpowiedzialnego za planowanie strategiczne w segmencie telefonów komórkowych ZTE.
Aby zwiększyć swoje szanse na utrzymanie się w grze, ZTE zamierza kierować na kluczowe rynki Azji, Europy oraz Ameryki Północnej więcej smartfonów ze średniej i wysokiej półki. Po sukcesie niskobudżetowych smartfonów Blade, nowa seria Skate przed nastaniem czerwca sprzedała się w liczbie 5 milionów egzemplarzy. Tymczasem to najbardziej zaawansowana technologicznie seria Grand, która wystartowała w maju, wydaje się mieć kapitalne znaczenie dla realizacji strategii marki. Duże nadzieje wiązane są z modelem Grand X, dostępnym w Azji i Europie od III kwartału tego roku.
sdasdasdasdasd | sdasdas | asdasdas | |
test | sssssdsd | ||
asdasd | asdasd | ||
tes | test | asdasdasd |
aaaaa | aaaaa |
aaaa | aaaaa |