Ogromna popularność dysków sieciowych i stwarzanej przez nie możliwości synchronizacji danych między urządzeniami spowodowała, że przeciętny użytkownik ma ich co najmniej kilka, i to rozsianych po różnych usługach. Niestety, korzystanie z nich w takiej sytuacji może być kłopotliwe. Nie dość, że sama ich liczba potrafi przytłoczyć, to jeszcze z czasem zapominamy, gdzie umieściliśmy konkretne pliki. Jest jednak na to sposób. Wystarczy skorzystać z programu MultCloud, który łączy dodane do niego chmury, pozwalając nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki temu nie tylko uzyskasz błyskawiczny dostęp do wszystkich swoich dysków sieciowych, ale również będziesz mógł dowolnie je przeszukiwać, dzielić się umieszczonymi na nich zasobami, a nawet kopiować czy przenosić konkretne pliki między różnymi chmurami. Co istotne jednak, podczas wszystkich tych operacji serwer Mult-
Cloud pełni jedynie rolę pośredniczącą. Oznacza to, że zarówno dane umieszczone już na poszczególnych dyskach wirtualnych, jak i nowe pliki dopiero co do nich przesyłane, nie są przenoszone bądź zapisywane w macierzy nowej usługi. Dodatkowym zabezpieczeniem poufności twoich danych podczas transmisji jest zaawansowane, 256-bitowe szyfrowanie metodą AES. Jedynym ograniczeniem jest przy tym wielkość przesyłanych plików, która nie może przekroczyć 200 MB.
Tworzenie konta w serwisie MultCloud
Program ma postać usługi sieciowej, której panel kontrolny jest dostępny, na razie, jedynie przez przeglądarkę internetową. Przed powiązaniem w nim posiadanych dysków wirtualnych konieczne jest założenie konta na serwerze MultCloud. Pokazujemy, jak to zrobić.
Uruchom przeglądarkę internetową. Wpisz w niej adres strony www.multcloud.com, a następnie kliknij znajdujący się na niej pomarańczowy przycisk Create An Account, by rozpocząć proces rejestracji w serwisie.
Samo tworzenie konta jest banalnie proste i sprowadza się do kilku nieskomplikowanych czynności. Gdy na ekranie pojawi się formularz rejestracyjny, wypełnij go, wpisując w odpowiednie pola swój adres e-mailowy, wybraną nazwę użytkownika oraz wymyślone hasło wraz z jego potwierdzeniem. Na koniec kliknij przycisk Commit. Z wyświetlonego chwilę później komunikatu dowiesz się o pomyślnym zakończeniu rejestracji i wysłaniu e-maila niezbędnego do aktywacji konta.
Sprawdź swoją skrzynkę pocztową i odszukaj wśród e-maili wiadomość zatytułowaną: Activate Your MultCloud Account. W treści e-maila znajdziesz przycisk Activate Account, którego naciśnięcie wywoła okno przeglądarki z informacją potwierdzającą pełną aktywację konta. Aby przejść do ekranu logowania, wystarczy kliknąć odnośnik login lub Sign in. Od pierwszego kontaktu z panelem kontrolnym usługi dzielą cię już tylko dwa pola: Email i Password. Po wpisaniu w nich danych użytych do rejestracji konta i zatwierdzeniu ich przyciskiem Log in nowa, zbiorcza chmura stanie przed tobą otworem.