Tworzenie odnośników
|
Linki, które będziesz wstawiał na inne strony, powinny mieć określoną konstrukcję. Mogą to być zarówno odnośniki tekstowe, jak i graficzne. Najprostszy odnośnik ma budowę <a href=”adresWWW”>Twój opis odnośnika – taki ciąg znaków należy wkleić w kodzie strony. Obok poprawnego adresu najważniejszą częścią odnośnika jest opis (AnchorText). W tym fragmencie należy krótko, ale dobrze opisać zawartość strony, do której prowadzi link.
|
Jeśli założyłeś już własną stronę internetową, to zaistniałeś w internecie, a właściwie w bałaganie miliardów adresów WWW. Co dalej? Możesz pokazać witrynę znajomym, rodzinie, ale to za małe audytorium. Celem jest przecież zdobywanie coraz większej rzeszy stałych i nowych czytelników.
Jeśli założyłeś już własną stronę internetową, to zaistniałeś w internecie, a właściwie w bałaganie miliardów adresów WWW. Co dalej? Możesz pokazać witrynę znajomym, rodzinie, ale to za małe audytorium. Celem jest przecież zdobywanie coraz większej rzeszy stałych i nowych czytelników.
Zrozumieć Google
Samo zaindeksowanie (dodanie do bazy) twojej strony przez Google nie stanowi problemu. Zrobi to automatycznie robot, którego zadaniem jest czytanie i analizowanie stron.
Robot porusza się po linkach (odnośnikach). Wystarczy, że do twojej strony prowadzi jeden odnośnik zewnętrzny z innej strony, a robot sam trafi na witrynę i dopisze ją do swoich zbiorów (rodzaju spisu treści). Ten sam robot z twojej strony trafi (poprzez linki kierujące na zewnątrz) na inne strony internetowe. Po jakimś czasie robot wróci na twoją stronę, sprawdzi aktualizację, rozwojowość witryny, oceni jej wartość, i koło się zamyka.
Wysoka pozycja równa się sukces
Samo istnienie strony w bazie
Google to dopiero początek działań. Teraz, gdy wpiszesz poszukiwaną frazę, wyszukiwarka wyświetli tysiące, a nawet setki tysięcy stron odpowiadających zapytaniu.
Z badań, ale także z twoich własnych doświadczeń (jeżeli korzystasz z Google) wynika, że zazwyczaj trafiasz na kilka lub kilkanaście pierwszych rekordów, kolejne wyniki rzadko są odwiedzane. Należy pamiętać, że w większości serwisów to właśnie Google generuje od 60 do nawet 95 proc. ruchu na stronie.
Dobra treść to część pozycjonowania
|
Szybko się przekonasz, że samodzielne zdobywanie wartościowych linków zwrotnych to dość pracochłonne i trudne zadanie. Dlatego już podczas dodawania treści na swoją stronę pamiętaj, że ich jakość i unikatowość bardzo pomaga w samopozycjonowaniu się witryny. Dlaczego? Bo odnośników może przybywać bez twojej wiedzy. Jeżeli ktoś przeczyta u ciebie artykuł i uzna go za ciekawy i przydatny, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że umieści link do twojej treści na swojej stronie. Takie odnośniki stanowią bardzo dużą wartość dla pozycji strony w Google. Im lepsze strony cytują twój kontent, tym lepiej.
|
Jak zatem sprawić, aby nasza strona pojawiała się w wyszukiwarce na wysokiej pozycji? Należy ją wypozycjonować. Na tę czynność składa się wiele elementów, takich jak: solidna zawartość i konstrukcja strony, jej optymalizacja oraz zdobywanie odnośników. Pokazujemy kilka podstawowych zasad podnoszenia pozycji witryny w wyszukiwarce.
Siła hiperlinków
Pozycjonowanie to przede wszystkim zdobywanie linków zewnętrznych wskazujących naszą stronę. Najprościej mówiąc, im więcej odnośników z innych witryn wskazuje naszą stronę, tym lepiej. W rezultacie pozycja strony w wynikach wyszukiwania Google rośnie.
Początkujący posiadacze stron powinni zdecydowanie promować swoje witryny w tzw. sposób naturalny, samodzielnie zdobywając odnośniki. Należy pamiętać, że ważna jest wartość stron, z których linki pochodzą. Powinny to być witryny o podobnej tematyce i występujące w bazie wyszukiwarki pod tymi samymi słowami kluczowymi. Najwartościowsze są odnośniki ze stron istniejących od kilku lat oraz z witryn wysoko ocenionych przez Google (PageRank). Wartość każdej strony możesz sprawdzić, wpisując w wyszukiwarkę zapytanie sprawdzanie PageRank.
Płatne wsparcie
Oczywiście, jeżeli ktoś ma pieniądze, może wykupić na Allegro tysiące linków na określony czas (np. miesiąc). Jednak są to korzyści nietrwałe i po zakończeniu płacenia odnośniki znikną, robot Google odnotuje ten fakt, a nasza witryna spadnie w wynikach wyszukiwania.
Dlatego cierpliwy pozycjoner, powoli budujący bazę odnośników, w dłuższej perspektywie czasowej zyska przewagę nad grupą webmasterów, którzy będą ekspresowo budować nietrwałe zaplecza.