Jak zdobywać linki?
Wiele osób w tym miejscu zada pytanie, w jaki sposób zatem pozyskiwać linki przychodzące. Są na to proste sposoby. Pokażemy kilka podstawowych.
Przede wszystkim swoją stronę mogą promować osoby korzystające z forów dyskusyjnych. Wystarczy w sygnaturce (swoim podpisie na forum) zawrzeć odnośnik prowadzący do swojej witryny. Sygnatura jest najczęściej wstawiana automatycznie pod naszą wypowiedzią, a co za tym idzie, każdy post jest dodatkowym linkiem zaliczanym dla naszej strony. Jeżeli forum jest duże, a ty udzielasz się na nim dość często, korzyść jest wymierna.
Przy okazji forum warto wspomnieć także o działach, gdzie użytkownicy chwalą się swoimi WWW. Ty także zamieść tam własną stronę. Jeżeli wypowiadasz się rzeczowo, a twoje posty wnoszą wartościową treść na forum, możesz także próbować przemycić odnośniki do wiadomości, które normalnie publikujesz podczas konwersacji.
Blogi i katalogi
Kolejnym sposobem pozycjonowania jest blog. Wiele osób prowadzi swój sieciowy pamiętnik, dlatego przy okazji wpisów może umiejętnie wplatać w jego treść odnośniki i tym samym zdobywać kolejne cenne linki. Zwróć także uwagę na możliwość komentowania wpisów w pamiętnikach innych internautów.
W treści komentarza (zazwyczaj jest to kilka zdań) warto od czasu do czasu umieścić swój odnośnik. Jednak nie rób tego zbyt często i nie bądź za bardzo uciążliwy w swoim działaniu, bo w rezultacie możesz zyskać odwrotny skutek. Administrator uzna cię za spamera, usunie twoje linki i praca pójdzie na marne.
Przy promowaniu witryny warto skorzystać z solidnych katalogów WWW. W takim miejscu każdy użytkownik może zaprezentować swoją witrynę. Wszystkie adresy są podzielone na tematyczne działy. Najlepiej wybierać katalogi moderowane (zawartość sprawdzana przez właściciela), a nawet płatne. Pamiętaj, że korzystniej jest mieć swoją wizytówkę w 10 porządnych zbiorach niż w 100 śmietniskach często banowanych przez Google. Zdecydowanie polecamy ręczne wprowadzanie wpisów do katalogów i niekorzystanie z żadnych aukcyjnych skryptów.
Skuteczne precle i wymiana linków
Presell pages, czyli tzw. precle, to miejsca stworzone przede wszystkim z myślą o pozycjonowaniu. Serwisy umożliwiają każdemu zainteresowanemu internaucie umieszczanie treści wraz z wplecionymi linkami promującymi własne WWW. Precle dają obustronną korzyść: właściciel zyskuje treść, a dodający wpis – potrzebne odnośniki.
Ostatnim wskazywanym przez nas sposobem są tzw. SWL-e, czyli mechanizmy do wymiany odnośników. Wystarczy, że zarejestrujesz swoją stronę i poddasz ją weryfikacji. W zamian otrzymasz określoną liczbę punktów, która posłuży ci do promowania swoich odnośników. Następnie na stronie wklejasz otrzymany kod, dzięki któremu na witrynie zaczną się wyświetlać linki innych osób uczestniczących w programie. Otrzymujesz w zamian kolejne punkty, za które twój odnośnik jest prezentowany w innych serwisach.
Niestety w takich systemach działa wielu nieuczciwych pozycjonerów, którzy mają zaplecza stworzone z setek kiepskich merytorycznie podstron. Wyświetlają twoje linki w zamian za swoje odnośniki w twoim wartościowym, wypielęgnowanym serwisie. Marna promocja.
Przy wymianie odnośników pamiętaj, aby sprawdzić konstrukcję linku. Odnośnik o konstrukcji <a href=”www.strona.pl” rel=”nofollow”>twój opis</a>, a zwłaszcza nofollow oznacza zakaz wstępu dla robota Google, taki link jest dla ciebie praktycznie bezwartościowy.