Skarby za darmo
Proces instalacji Thunderbirda przebiega standardowo. Po prostu potwierdzaj kolejne etapy instalacji. Nie musisz zmieniać domyślnych ustawień instalatora. Jednak jeżeli nie chcesz, by Thunderbird był domyślnym klientem poczty w twoim systemie, pamiętaj, by w drugim etapie instalacji odznaczyć pole wyboru: Ustaw program Thunderbird jako domyślnego klienta poczty.
Zalecamy jednak pozostawienie tego pola zaznaczonego.
Program uruchomi się automatycznie po zakończeniu instalacji. Podczas pierwszego uruchomienia pojawi się na ekranie okno Konfiguracja konta e-mail. Wypełnij w nim wszystkie pola. Pola wyboru Zapamiętaj hasło nie musisz zaznaczać. Będziesz co prawda musiał podawać hasło do skrzynki za każdym razem po uruchomieniu programu, ale jest to bezpieczniejsze niż zapamiętywanie hasła przez program. Gdy wypełnisz ten prosty formularz, kliknij przycisk Kontynuuj.
Teraz ujawni się największa zaleta nowego Thunderbirda. Do tej pory podałeś jedynie adres skrzynki pocztowej oraz hasło. Program dokona automatycznej analizy tej skrzynki i automatycznie skonfiguruje nie tylko serwery poczty przychodzącej i wychodzącej, ale także ustawi właściwe numery portów oraz skonfiguruje prawidłowe parametry szyfrowania. Jedyne, co ci pozostaje, to zaakceptowanie ustawień kliknięciem Utwórz konto. Zielona kropka przy adresach serwerów oznacza, że wykryte automatycznie ustawienia zostały zweryfikowane jako poprawne.
Pojawi się okno, w którym możesz dodatkowo zaznaczyć pole grup dyskusyjnych,
co spowoduje, że Thunderbird będzie nie tylko domyślnym klientem poczty elektronicznej, ale także domyślnym czytnikiem internetowych grup dyskusyjnych. Jeżeli nie zamierzasz korzystać z grup dyskusyjnych, nie zaznaczaj tego pola. Jeżeli chcesz, by funkcja wyszukiwania systemu Windows mogła przeszukiwać także e-maile, zaznacz pole wyboru: Zezwól programowi Usługa wyszukiwania systemu Windows na wyszukiwanie wiadomości. Jeżeli zaznaczysz to pole, będziesz mógł wyszukiwać konkretne wiadomości także z pola wyszukiwania w menu Start (w systemach Windows Vista i Windows 7). Kliknij OK, by zatwierdzić ustawienia.
Przejdziesz do głównego okna programu. Jeżeli odznaczyłeś wcześniej opcję pamiętania hasła, będziesz musiał teraz podać hasło do swojej skrzynki pocztowej. Program odbierze wszystkie nagłówki listów znajdujących się w skrzynce pocztowej i wyświetli je w grupie Odebrane.
Jeżeli chcesz używać Mozilli Thunderbirda do odbioru poczty z wielu skrzynek pocztowych, wystarczy, że z menu Narzędzia wybierzesz pozycję Konfiguracja kont, a następnie w oknie Konfiguracja kont klikniesz przycisk Operacje i z rozwiniętego w ten sposób menu wybierzesz Dodaj konto pocztowe. Pojawi się znane ci już okno konfiguracji nowego konta. Dalszy proces zakładania konta przebiega tak samo jak przedstawiony wcześniej.