Usprawnień ciąg dalszy
Do przechowywania synchronizowanych danych używana jest usługa SkyDrive, dlatego, by skorzystać ze wszystkich możliwości narzędzia, trzeba przełączyć konto użytkownika w tryb Microsoft. Przesuń kursor do prawego dolnego rogu ekranu i po wyświetleniu paska bocznego kliknij Ustawienia.
Następnie wybierz Zmień ustawienia komputera. Na kolejnej stronie kliknij Konta i w sekcji Twoje konto kliknij łącze Połącz z kontem Microsoft. Podaj aktualne hasło do konta, następnie wpisz adres e-mailowy oraz hasło do usługi. Przejdź dalej.
Skonfiguruj bądź potwierdź sposób przesłania kodów weryfikacyjnych, np. przez SMS, i w kolejnym kroku wpisz przesłany SMS-em kod. W następnym oknie wybierz Wyłącz te ustawienia usługi SkyDrive i zakończ konfigurację, klikając Dalej. Po powrocie do planszy Konta kliknij strzałkę obok nazwy grupy, by przejść do głównej kategorii ustawień. Kliknij sekcję SkyDrive i w kolejnym oknie kliknij Ustawienia synchronizacji.
Upewnij się, że opcja Synchronizuj ustawienia na tym komputerze jest włączona (czyli suwak przesunięty w prawo). Za pomocą suwaków znajdujących się poniżej możesz teraz włączyć bądź wyłączyć synchronizowanie różnych elementów systemu operacyjnego. Domyślnie wyłączone jest na przykład zestrajanie układu kafelków – Ekran startowy. Przesuń odpowiedni suwak w prawo. Do układu kafelków łatwo się przyzwyczaić i warto, by na każdym urządzeniu był podobny.
Jeżeli chcesz synchronizować zainstalowane programy, przełącz suwak Aplikacje. Dla bezpieczeństwa lepiej nie synchronizować za to haseł, dlatego przesuń suwak Hasła w lewo. Pozostałe opcje możesz pozostawić bez zmian.