Wróg na rad arze!
Wróć do bohatera OdradzanieWroga i zestawu reguł, które stworzyłeś. W sekcji Timer (tej zawierającej zachowanie Spawn Actor) zmień wartość odradzania – zamiast 1 sekundy wybierz strzałkę skierowaną w dół i w nowym okienku wskaż Functions, random i kliknij dwukrotnie myszą. Teraz w polu na górze wpisz 1 zamiast min oraz 4 zamiast max.
Dzięki temu samoloty wroga będą się losowo pojawiać na planszy co 1–4 sekundy. Kliknij Play, a przekonasz się, że samoloty z lewej strony pojawiają się już całkowicie losowo na planszy, w odstępach czasowych od 1 do 4 sekund.
Pozostało jeszcze opracować identyczną regułę dla samolotów z prawej do lewej. Przeciągnij bohatera OdradzanieWroga na planszę gry i umieść go z prawej strony. Kliknij go lewym przyciskiem myszy i teraz w obszarze Attributes w zakładce Actor zmień wartość KtóraStrona z 1 na 0. Robisz to po to, aby samoloty wroga z lewej miały wartość 1, a z prawej – 0. Dzięki temu będą one pojawiać się naprzemiennie, a nie równocześnie, co bardziej zróżnicuje rozgrywkę.
Aby samoloty z prawej strony zaczęły się pojawiać, przejdź do reguł i stwórz kopię reguły, która zawiera zachowania Timer i Spawn Actor. W tym celu zwiń regułę Rule, następnie wciśnij Alt i trzymając wciśnięty klawisz, przenieś ją na dół – stworzysz w ten sposób kopię. Możesz zmienić jej nazwę, np. na Wróg z Prawej, aby wprowadzić większy porządek.
W nowej regule, w polu spawn actor, wybierz WrógPrawydoLewej. Teraz po prawej stronie będzie odradzał się samolot wroga, ale ta reguła wymaga jeszcze jednej funkcji, w której zdefiniujesz, że ma ona działać tylko dla prawej strony ekranu, czyli wrogiego samolotu z wartością 0 w atrybucie KtóraStrona. Aby to zrobić, wpisz w regule w polu type or drag in a condition Attribute, a następnie wybierz Attributes, OdradzanieWroga, KtóraStrona i wpisz wartość 0, jeśli domyślnie nie została ona tak ustawiona.
Wróć do reguły z samolotami wroga z lewej strony i zmień jej nazwę na Wróg z Lewej. Dodaj taki sam atrybut jak w regule Wróg z Prawej, ale na końcu w KtóraStrona wpisz wartość 1. Gotowe! Wciśnij Play – zobaczysz, że samoloty wroga odradzają się z obu stron i w losowy sposób. Zapisz projekt.