Zakupy na AliExpress
W menu My AliExpress (w prawym górnym rogu ekranu) wybierz My Orders. Kliknij View detail przy 14-cyfrowym numerze zamówienia.
Opcje dostępne przy danym zamówieniu zależą od tego, na jakim jest ono etapie. Jeśli już zapłaciłeś, możesz dać sprzedawcy więcej czasu na realizację (jeśli nie wyrobi się w określonym czasie), choć w praktyce nie jest to konieczne. Możesz także zgłosić chęć anulowania zamówienia (oczywiście otrzymasz zwrot pieniędzy):
Jeśli sprzedawca już wysłał towar, możesz użyć wprowadzonego numeru przesyłki, do jej śledzenia (np. poprzez stronę monitorowania przesyłek Poczty Polskiej).
Po otrzymaniu przesyłki zaznacz towary, które otrzymałeś, kliknij Confirm Goods Received i potwierdź. Jeśli dostawa się opóźnia, możesz wydłużyć czas ochrony kupującego, klikając To extend the Buyer Protection for this order, please click here. W odpowiednim polu wpisz liczbę dodatkowych dni, np. 30, i kliknij Confirm.
Jeśli paczka zaginęła albo towar dotarł uszkodzony, niekompletny itp., możesz kliknąć Open Dispute, by w ten sposób rozpocząć spór transakcyjny. Dzięki niemu odzyskasz część pieniędzy lub całą kwotę. Jednak sprzedawcy często nie lubią takich sytuacji, bo ponoszą konsekwencje za coś, co nie jest ich winą (np. zaginięcie towaru). By pójść im na rękę, warto wykorzystać konto PayPal, na które mogą zwrócić pieniądze bez sporu. Oczywiście w takiej sytuacji w celu rozwiązania problemu przyda się przynajmniej średnia znajomość języka angielskiego.
Po zaakceptowaniu dostawy zostaniesz przekierowany do strony, na której możesz ocenić transakcję. Oprócz gwiazdek możesz zamieścić komentarz oraz zdjęcia przedmiotu, by pomóc innym kupującym
w podjęciu decyzji dotyczącej zakupu.