Apple wycofuje konkurencję ze swojego sklepu
Szybka rozprawa z rywalami
Według informacji Bloomberga ze sklepu Apple'a zniknęły produkty audio konkurencyjnych firm. Poszukiwanie np. głośników Logitech lub Sonos albo słuchawek Bose prowadzi do informacji o niedostępności wyrobu i reklamy produktów Apple'a.
W ten prosty sposób gigant z Kalifornii pozbył się konkurencji.
Nagła decyzja
Na podstawie pamięci wyszukiwarki Google można łatwo stwierdzić, że jeszcze w połowie września oferta rynkowych rywali Apple'a była dostępna w jego firmowym sklepie. Decyzja o jej usunięciu może być związana z nowymi projektami Apple'a – firma planuje wprowadzenie własnych produktów bezpośrednio konkurujących z usuniętymi ze sklepu, np. słuchawek redukujących hałas.
Oferta konkurencji zniknęła nie tylko z internetowego sklepu Apple'a, ale też z marketów stacjonarnych. Obecnie w Apple Store katalog produktów z kategorii słuchawek i głośników obejmuje niemal wyłącznie wyroby firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo.
Bose i Sonos tracą
Najbardziej poszkodowana w tej sytuacji jest firma Bose, która nie ma własnych sklepów, więc w dużym stopniu bazowała na sprzedaży w punktach Apple'a. Poza tym nie ma ona w ofercie – podobnie jak Sonos – produktów z kategorii innych niż audio. A te właśnie firma z Cupertino zdecydowała się ze swoich sklepów usunąć.
Decyzję Apple'a odczuła też firma Sonos, której akcje po ogłoszeniu informacji spadły o 7%.
Logitech jest w trochę lepszej sytuacji, ponieważ sprzedaje też akcesoria komputerowe, np. klawiatury i kamery, które pozostały w ofercie Apple Store.
fot. Yue Iris – Unsplash