E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej
Jak pokazują wyniki raportu Gemius, aż 66 proc. polskich internautów, którzy słyszeli o możliwości robienia zakupów online, skorzystało choć raz z tej szansy
Zakupy przez internet są bardziej popularne w Polsce niż w Rosji (53 proc.), Rumunii (29 proc.), na Ukrainie (29 proc.) i Litwie (32 proc.)W raporcie „E-commerce 2007” przedstawiono dynamikę polskiego rynku sprzedaży przez internet na tle trendów i zjawisk obserwowanych w tym sektorze w innych krajach regionu. Opracowanie prezentuje zwyczaje zakupowe internautów i perspektywy rozwoju handlu elektronicznego w pięciu państwach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Rosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie. Dane dla rynku polskiego uzupełniają wyniki badania firm zajmujących się handlem internetowym w Polsce, które zrealizowano przy współpracy z serwisem Sklepy24.pl
Rok 2006 był kolejnym rokiem rynkowej hossy dla właścicieli sklepów i aukcji internetowych w Polsce. Według szacunków IAB, obroty polskiego rynku e-commerce wyniosły około 5 mld zł, czyli aż o 60 proc. więcej niż przed rokiem. Optymistyczne wyniki finansowe nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę zainteresowanie polskich internautów zakupami w internecie. Warto również podkreślić, że wśród pięciu analizowanych państw Polska jest jedynym krajem, w którym aukcje internetowe są bardziej popularne niż sklepy – w tych pierwszych uczestniczyło 76 proc. polskich użytkowników sieci.
Źródło: Gemius