Nie ma w Google, czyli nie istnieje?
Wg agencji Artefakt w Polsce 85 proc. wejść z wyszukiwarek na strony www pochodzi z pierwszej strony wyników. Wagę pozycjonowania potwierdzają również badania iCrossing. Wg nich przeciętnie aż 95 proc. wejść na stronę pochodzi z pierwszej strony wyników.
"Parafrazując znane powiedzenie można więc stwierdzić, że jeżeli czegoś nie ma na pierwszej stronie Google, to nie istnieje" – mówi Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotnym elementem strategii promocji marki w sieci. Z analizy iCrossing wynika, że, w zależności od wyszukiwarki, odsetek wejść z drugiej i trzeciej strony wyników wyszukiwania kształtuje się od 1,6 proc. do 3,4 proc. Przewaga wejść z pierwszej strony organicznych wyników wyszukiwania jest ogromna. Nasuwa się wniosek, że internauci prawie w ogóle nie wchodzą na kolejne strony.
W Polsce rozkład ruchu organicznego ten został zbadany przez agencję Artefakt. Na podstawie statystyk rocznych wejść na blisko 100 stron firmowych, w oparciu o kilkaset losowo wybranych fraz, stworzono zestawienie prezentujące odsetek wejść z poszczególnych stron wyników wyszukiwania Google.