A A A

Nie ufają gigantom mediów społecznościowych

18 czerwca 2020, 09:00
Według badania Amerykanie nie mają zaufania do decyzji podejmowanych przez właścicieli mediów społecznościowych.
Nie ufają gigantom mediów społecznościowych

Jeszcze mniej ufają rządowi

Jak wynika z nowego raportu Fundacji Knight oraz firmy konsultingowej Gallup, Amerykanie nie wierzą, że firmy z branży mediów społecznościowych odpowiednio pilnują treści, które pojawiają się na ich platformach. Ankieta wykazała, że 80% badanych nie ufa tym firmom, jeśli chodzi o podejmowane decyzje co do tego, jakie materiały są wyświetlane na ich stronach, a jakie należy usunąć.

Z raportu wynika również, że jeszcze mniejszym zaufaniem niż koncerny z tej branży Amerykanie obdarzają rząd; dotyczy to zwłaszcza konserwatystów.

 

Odpowiedzialna wolność

Sam Gill, starszy wiceprezes i główny programista w Knight Foundation, w wydanym oświadczeniu zauważył, że ludzie lubią wolność w internecie. Jednocześnie jednak martwią się tym, że nie wiedzą, komu ufać.

Z raportu wynika także, że większość Amerykanów popiera sekcję 230 Communications Decency Act (aktu prawnego dotyczącego internetu w USA). Chroni ona Facebook, Twitter i inne firmy internetowe przed odpowiedzialnością za treści zamieszczane przez ich użytkowników. Prezydent Donald Trump i niektórzy kongresmeni dążą jednak do reformy prawa.

Osoby, które opowiadają się za tą sekcją, twierdzą, że sprzyja ona wolności i pozwala otworzyć się na nowe pomysły.

fot. 472301 – Pixabay


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto