Prezenty na Facebooku - ostatnie pożegnanie
Facebook podąża zupełnie odmienną ścieżką niż nk.pl. Potwierdza to wpis na blogu Facebooka, w którym pojawia się informacja o zamknięciu możliwości wręczania wirtualnych prezentów znajomym.
W momencie, gdy twórcy nk.pl z uśmiechem na twarzy sprzedają wirtualne misie i pączki, Facebook decyduje się zrezygnować z tego źródła dochodu.
„Zamknięcie sklepu z prezentami z pewnością nie jest dobrą informacją dla tych osób, które do tej pory wręczały wirtualne upominki swoim znajomym. Postanowiliśmy jednak, po wielu przemyśleniach, że należy się skupić na rozwoju usług, z których ludzie korzystają na co dzień” – czytamy na blogu. Mowa tu o funkcjach związanych ze zdjęciami, aktualnościami, grami, komentarzami oraz przyciskiem „Lubię to”.
Model biznesowy obrany przez twórców Facebooka pokazuje, że "bezpośredni" zarobek to nie wszystko. Czasem bardziej opłacalnym rozwiązaniem może okazać się skumulowanie sił na dopracowywaniu podstawowych usług portalu, co w dalszej perspektywie najczęściej przynosi zyski.