A A A

Udział Google w rynku chińskim spada

22 lipca 2010, 10:01
Udział Google w rynku chińskim spada

Z najnowszych raportów wynika, że w ostatnim kwartale, udział Google'a w rynku wyszukiwarek internetowych w Chinach spadł o 6,7 procent.

Google posiada obecnie 24,2 procent udziału w rynku. Pod koniec 2009 roku liczba ta sięgała 35,6 procent.

Problemy firmy w Chinach rozpoczęły się, gdy ogłosiła ona, że niewykluczone jest jej wycofanie się z tego obszaru. W marcu Google zdecydowało się zrezygnować z cenzury wyników wyszukiwania. Od tamtego momentu wszyscy chińscy użytkownicy byli przekierowywani na witrynę skierowaną do mieszkańców Hong Kongu. Takie postępowanie zaniepokoiło inwestorów oraz osoby wykupujące reklamy w wyszukiwarce Google. W ostatnim czasie firma postanowiła skończyć z przekierowywaniem użytkowników i złożyła wniosek o przedłużenie licencji na legalne funkcjonowanie w Chinach, które zostało jej przyznane.

Takie niepewne ruchy na rynku chińskim spowodowały, że udział firmy w tamtym obszarze drastycznie spadł. Warto jednak pamiętać, że specyfika marketingowa Chin daleka jest od tego co znamy z naszych doświadczeń. Funkcjonowanie zachodnich firm w tym kraju wiąże się bowiem z koniecznością rygorystycznego dopasowania się do wymagań rządzących i przebrnięcia przez liczne obostrzenia.


Tagi: internet
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto