Aktualności
YouTube Select nowym pomysłem Google'a na reklamy
22 maja 2020, 11:20
YouTube Select nowym pomysłem Google'a na reklamy

Już wkrótce wystartuje kolejny reklamowy projekt YouTube'a.

Serwis zamierza zastąpić nową propozycją usługę Preferred.

Do tej pory 5% najlepszych – pod względem zaangażowania autorów i generowanego ruchu – kanałów mogło korzystać z usługi Google Preferred. Teraz zastąpi ją YouTube Select.

Youtube Select nowym pomysłem serwisu na reklamy

Zasady selekcji

Celem programu jest przede wszystkim lepsze posortowanie kanałów pod kątem potrzeb reklamodawców. Twórcy mają być przypisani do jednej z kategorii: uroda, rozrywka, technologia i sport. To da sprzedawcom reklam większą pewność, że ich produkt zostanie zaprezentowany odbiorcy, który rzeczywiście może być nim zainteresowany.

Oprócz klasycznych reklam możliwe będzie kupowanie też specjalnych pakietów z reklamami strumieniowanymi bezpośrednio do telewizorów. To duża zmiana, bo wcześniej reklamodawcy musieli korzystać w tym celu z usługi Google Ads.

fot. Pixabay (główne), Youtube


Krzysztof Kempski