Od projektu do obiektu
Obszar roboczy jest trójwymiarowy, więc można go obracać we wszystkich płaszczyznach i oglądać model z każdej strony. Aby obrócić model, złap go prawym klawiszem myszy. Do zbliżania i oddalania widoku służy kółko myszy. Alternatywnie możesz użyć przycisków ekranowych widocznych na krawędziach obszaru roboczego.
W czasie budowania modelu najczęściej używasz narzędzi wyboru elementów. Aktywujesz je, naciskając n na palecie narzędzi, ulokowanej powyżej obszaru roboczego. Narzędzie wyboru ma kilka trybów działania, które wybierasz za pomocą mniejszych przycisków widocznych poniżej palety narzędzi.
Oprócz wyboru pojedynczego elementu możesz, wybierając strzałkę z plusem, zaznaczyć kilka różnych klocków. Są także tryby automatyzujące wybór elementów. Narzędziem "strzałka z gwiazdką" zaznaczysz klocek wraz z przyłączonymi elementami, co jest przydatne przy planowaniu dużych obiektów. Z kolei strzałka z szarym kwadracikiem pozwala wybrać automatycznie wszystkie klocki o tym samym kształcie.
Bardzo przydatne w budowaniu jest narzędzie klonowania. Pozwala ono powielić nie tylko pojedyncze kostki, ale także większe obiekty złożone z wielu elementów. Aby powielić zestaw, zakreśl go myszą, a następnie kliknij ikonę ikonę klonowania. Powielony obiekt przyklei się do myszy. Do projektu dodajesz go kliknięciem.
Do obracania ruchomych części klocków służy Zawias. Jeśli klikniesz za pomocą tego narzędzia obrotowy element, pojawi się on w obrysie zielonej strzałki. Kąt ustawienia elementów połączonych zawiasem możesz ustalić numerycznie w formularzu w górnej części ekranu albo za pomocą pokrętła widocznego w lewym narożniku obszaru roboczego.
Pierwsze z dwóch kolejnych narzędzi służy do ustawiania kąta zawiasu, tak by można było połączyć dwa elementy za pomocą sworzni używanych w klockach technic. Drugie narzędzie służy do zginania elementów elastycznych, takich jak węże strażackie czy przeguby, pojawiające się w klockach city.
Ostatnie trzy narzędzia na palecie służą do: zmiany koloru klocków, ukrywania i przywracania elementów i grup elementów w projekcie (co przydaje się przy tworzeniu złożonych konstrukcji) oraz usuwania klocków z projektu po ich wybraniu za pomocą strzałki.
Panel z prawej strony obszaru roboczego to narzędzie wyboru elementów do konstrukcji. Aby znaleźć potrzebny klocek, można albo ręcznie przeglądać poszczególne gałęzie katalogu, albo skorzystać z narzędzia do filtrowania, znajdującego się w górnej części panelu. Chcąc go skutecznie używać, warto nauczyć się nazewnictwa w opisach elementów LEGO.
Można zacząć od prostych opisów elementów, jak np. nazwa oraz informacja o układzie klocka, np. Plate 2x8. Elementów w bazie można także szukać, korzystając z filtra kolorów. Możesz go aktywować, klikając ikonę przypominającą paletę farb na dole panelu. Pojawi się okienko wyboru kolorów, z którego w sekcji Transparent możesz wybierać także przezroczyste elementy.
Aby usunąć filtr koloru, wywołaj znowu okno wyboru kolorów i kliknij ikonę z czerwonym iksem. Aby przywrócić oryginalny stan palety wyboru elementów, szybko zwijając rozwinięte gałęzie katalogu, kliknij ikonę z plusem.