Foldery dobrze zestrojone
Rozwiń menu widoczne pod środkową ikoną ze strzałkami. Opcje tu dostępne pozwolą ci określić, jak często ma być przeprowadzana synchronizacja. Wybierz Manualnie, by uruchamiać synchronizację ręcznie, lub Zawsze, aby synchronizacja odbywała się automatyczna co 5 minut.
Kolejne opcja to Dziennie – synchronizacja raz dziennie (godzinę uruchamiania określisz w oknie ustawień programu, w sekcji Ustawienia automatyzacji). Okno ustawień wywołasz, klikając ikonę z symbolem koła zębatego. Opcja Tygodniowo to synchronizacja raz w tygodniu (pasujący dzień tygodnia również wskażesz w oknie ustawień programu).
Ostatnim etapem będzie wskazanie foldera docelowego, do którego kopiowane będą pliki z foldera źródłowego. Rozwiń menu widoczne pod trzecią ikoną ze znakiem zapytania. Także tutaj możesz wybrać jeden z systemowych folderów lub za pomocą polecenia Wybierz inny folder samemu wskazać interesującą lokalizację.
Lokalizacją docelową może być folder na dysku internetowym. Po wybraniu ostatniej opcji w menu, Wybierz inny folder, w standardowym oknie Przeglądanie w poszukiwaniu folderu wskaż dysk internetowy, np. OneDrive, oraz jeden z obecnych na nim folderów (możesz też utworzyć nowy folder) i kliknij OK.
Gdy zadanie zostanie przygotowane, kliknij przycisk Zrobione>. Wyświetli się plansza – w górnej jej części widoczne jest pierwsze skonfigurowane zadanie synchronizacji. Możesz je od razu uruchomić, klikając przycisk ze strzałkami.
Operacja synchronizowania się rozpocznie. Możesz utworzyć kolejne zadanie, klikając: Utwórz nowe zadanie synchronizacji i wykonując polecenia opisane powyżej.
Po zakończeniu procesu przy każdym zadaniu synchronizacji widocznym na liście znajdują się trzy ikony.
Strzałki – przycisk pozwala w każdej chwili ręcznie uruchomić zadanie synchronizacji,
Ołówek – umożliwia modyfikację ustawień zadania synchronizacji,
Kosz – służy do usunięcia skonfigurowanego zadanie synchronizacji.