SimCity
Również w tej grze producent nie przewidział jednego ustawienia dotyczącego jakości obrazu. Zamiast tego gracz ma wpływ na takie detale, jak: oświetlenie, tekstury, cienie, geometria, szczegóły animacji, tilt-shift, a także oczywiście antyaliasing. Mimo że do SimCity nie jest konieczna zaawansowana grafika (wystarczy zaledwie GeForce 7800), na układach zintegrowanych gra wcale nie działa tak płynnie, jak można by oczekiwać. Inna sprawa, że w tej grze płynność nie jest aż tak potrzebna jak w grach akcji.
Rozgrywkę warto zacząć od ustawienia potrzebnej rozdzielczości, a także pozostawienia średnich (domyślnych) ustawień związanych z jakością obrazu – na Radeonie HD 8670D da to szybkość około 24 kl./s. Jeśli to za mało, wystarczy prosty zabieg w postaci zmniejszenia jakości oświetlenia ze średniej na małą – szybkość się zwiększy do 40 kl./s. W przypadku wyższych rozdzielczości i domyślnych ustawień szybkość wynosi 17 kl./s, a po zmniejszeniu jakości oświetlenia – 30 kl./s (HD+) oraz 30 kl./s (Full HD).
Na grafice Intela gra działa wolniej, da się grać w rozdzielczości HD (32 kl./s), ale pod warunkiem zmniejszenia jakości oświetlenia. W wyższych trybach jest już słabo – nawet po zmniejszeniu wszystkich ustawień na wartości minimalne nie uzyska się 30 klatek na sekundę.
Poza tym warto dodać, że niezależnie od ustawień i wykorzystanej grafiki obraz w SimCity często się przycina.
Tomb Raider
To gra, która oferuje pięć profili związanych z jakością, a oprócz tego 13 opcji, które pozwalają precyzyjnie ustawić detale obrazu: jakość tekstur, poziom detali, jakość włosów, głębię ostrości, sposób oświetlenia itp. Nie ma wygórowanych wymagań, co do grafiki: to minimum GeForce 8600 lub Radeon HD 2600XT. Na zintegrowanej grafice gra powinna działać dobrze.
Tak też jest w rzeczywistości. W przypadku Radeona HD 8670D można pokusić się o ustawienie jakości normalnej, która daje płynność wyświetlania grafiki na poziomie 48 kl./s (HD), 31 kl./s (HD+), a także 28 kl./s (Full HD). W tych ustawieniach większość efektów graficznych jest na średnim poziomie, co w połączeniu z antyaliasingiem daje dobry obraz. Co prawda, w rozdzielczości Full HD nie jest on już zbyt płynny, ale zamiast ustawiać niską jakość (co zwiększy szybkość do 42 kl./s), lepiej obniżyć rozdzielczość.
W przypadku grafiki HD Graphics 4600 normalne ustawienia jakości można wykorzystać jedynie w rozdzielczości HD (będzie to 35 kl./s), natomiast w HD+ oraz Full HD trzeba wybrać jakość niską (da ona szybkość na poziomie 34 oraz 30 kl./s).
AMD czy Intel?
Zintegrowane z procesorami układy graficzne okazują się na tyle rozbudowane, że w rozdzielczości HD da się uruchomić niemal każdy tytuł, choć bez zaawansowanych efektów graficznych. Wciąż lepsza jest grafika AMD – Intel jeszcze nie dotarł do tego poziomu, choć bardzo niewiele mu brakuje.
Niestety, porządne układy graficzne znajdują się tylko w drogich procesorach. Do tańszych (np. AMD A4/A6, Intel Pentium) trafiają grafiki o słabej wydajności. A właśnie kombinacja: tani procesor plus dobra grafika, byłaby najlepsza. Dziś bardziej opłaca się kupić osobno procesor i kartę graficzną, niż korzystać z grafiki zintegrowanej. Dobre efekty da np. Pentium G2030 w połączeniu z GeForce GT 640, a w dodatku taki zestaw będzie tańszy niż AMD A10–6800K czy Intel Core i5–4670K.