Google Drive
Internetowy magazyn danych jest idealnym rozwiązaniem dla użytkowników intensywnie korzystających z innych usług tego dostawcy. Bezpłatnie dostępnych jest 15 GB przestrzeni na dane,
a w wariancie komercyjnym – 30 TB. Maksymalna wielkość przesyłanego pliku to 5 GB, nie ma za to ograniczeń transferu. Dane są synchronizowane z lokalnym folderem, co pozwala na dostęp do nich w razie kłopotów z łączem internetowym. Do szyfrowania informacji Dysk Google używa jednak klucza 128-bitowego, podczas gdy inni stosują szyfry 256-bitowe. Podobnie jak w przypadku OneDrive’a plusem są aplikacje online pozwalające na zdalną edycję dokumentów czy arkuszy kalkulacyjnych bez konieczności ich pobierania. Wątpliwa jest za to polityka bezpieczeństwa umożliwiająca operatorowi wgląd w prywatne pliki użytkowników.
Wyślij do Google Drive
Google Drive nie dodaje swoich poleceń do menu kontekstowego, dlatego niektóre operacje są łatwiejsze do przeprowadzenia u konkurencji. Niektóre braki usługi Google można jednak ominąć – umieszczając dysk
w menu Wyślij do, usprawnisz zapisywanie plików. Porada działa tylko wtedy, gdy aplikacja dysku Google zainstalowana jest w systemie.
Uruchom Eksploratora plików, w polu adresu wpisz ścieżkę %APPDATA%/Microsoft/Windows/SendTo i wciśnij klawisz Enter. Wyświetlona zostanie zawartość katalogu Wyślij do.
Kliknij katalog Dysk Google w sekcji Szybki dostęp w lewym panelu Eksploratora plików i przeciągnij go do okna Wyślij do. Gdy teraz klikniesz dowolny plik prawym przyciskiem myszy i wybierzesz z menu kontekstowego polecenie Wyślij do>