A A A

Pakiet biurowy do prostych zadań

PC Format 11/2009
Na naszym krążku znajdziesz bardzo przydatne narzędzie pełną, komercyjną wersję pakietu biurowego Microsoft Works 9.0 SE. Artykuł jest przewodnikiem po pakiecie i mamy nadzieję, że ułatwi rozpoczęcie pracy z Microsoft Works 9.0 SE.

Profesjonalny życiorys


Na liście kategorii szablonów jest uaktywniona kategoria Listy i etykiety. Jeżeli tak nie jest, kliknij ją. Następnie kliknij miniaturę  Życiorys (CV).


Szablon życiorysu zawiera kilka stylów do wyboru. Wybierz np. Życiorys chronologiczny, klikając miniaturę stylu dwukrotnie lewym klawiszem myszki lub skorzystaj z widocznego ponad obszarem podglądu stylu szablonu przycisku  Użyj tego stylu.


Uruchomiony zostanie Edytor tekstów programu Microsoft Works, w którym zostanie automatycznie utworzony nowy dokument na podstawie wybranego szablonu. Zobaczysz kompletnie sformatowany dokument. Jedynym twoim zadaniem będzie wstawienie do niego odpowiedniej treści. Zacznij od adresu. Zaznacz myszką zwrot ADRES 1 i zacznij wpisywać swój adres (ulicę).


Następnie zaznacz myszką kolejną część ADRES 2 i wpisz kod pocztowy. W analogiczny sposób zaznacz kolejne pole adresu i podobnie wypełnij numer telefonu oraz adres e-mailowy.


Z pewnością domyślasz się już, w jaki sposób uzupełnić pozostałe dane potrzebne w życiorysie. Po prostu zaznaczaj myszką poszczególne pola najczęściej ujęte w nawiasach kwadratowych, np. Daty zatrudnienia, i wstawiaj zamiast nich odpowiednią treść.


Gdy wypełnisz cały życiorys odpowiednimi danymi, zapisz dokument. Kliknij widoczną na pasku ikon ikonę dyskietki (trzecia od lewej) lub rozwiń menu Plik i wybierz z niego pozycję  Zapisz.


W obu przypadkach pojawi się okno Zapisywanie jako, w którym najpierw musisz wskazać docelowy folder zapisu. Następnie wpisz w polu Nazwa pliku nazwę, pod jaką chcesz zapisać życiorys. Zwróć uwagę na rozwijaną listę Zapisz jako typ. Domyślnie jest na niej wybrana pozycja dla Dokument programu Works (*.wps), ale nic nie stoi na przeszkodzie, byś mógł zapisać plik w formacie dokumentu starszego Worda (wybierz Dokument programu Word 97-2003 (*.doc)) lub Worda 2007 (wybierz Dokument programu Word 2007 (*docx)). Kliknij Zapisz, aby zapisać plik na dysku.


Aby wydrukować dokument, kliknij ikonę drukarki (piąta od lewej) lub z menu Plik wybierz polecenie Drukuj.


W pierwszym przypadku dokument zostanie od razu automatycznie wysłany na domyślną w twoim systemie drukarkę. Natomiast w drugim zobaczysz okno Drukowanie. Upewnij się, że z listy Nazwa jest wybrana odpowiednia drukarka, i kliknij OK. Nie musisz ustawiać pozostałych opcji. Dzięki temu, że korzystałeś z szablonu, są ustawione optymalnie.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto